Kvitta 200 kalorier på 2,5 minuter?

Läste en artikel på aftonbladet, om ”3 fettförbrännare”, det handlade i korthet om att man skulle lägga till ”fettförbrännande” övningar efter sina vanliga konditionspass. Övningarna ifråga var burpees, hopprep och ”mountain climpers”. Själva övningarna är det väl inget fel på Läs hela inlägget Kvitta 200 kalorier på 2,5 minuter?

Läsvärt om motion och kaloribalans

Jakob Gudiol skrev det här upplysande inlägget på Träna Styrka där han resonerar om skräplivsmedels, i det här specifika fallet Coca-Cola, inverkan på viktuppgång. Jag rekommenderar dig att läsa igenom det, särskilt om du har hamnat i tankefällan att du kan ”motionera Läs hela inlägget Läsvärt om motion och kaloribalans

Uthållig, snabb och stark?

För en tid sedan stötte jag på namnet Alex Viada, en amerikansk coach och atlet. Tydligen så ska han tävla aktivt i så vitt skilda idrotter som ultarmaraton, triathlon och styrkelyft (220 lb. klassen, ungefär motsvarande 105kg)! Hur är det möjligt, Läs hela inlägget Uthållig, snabb och stark?

Två artiklar om träningshets och hälsa

Jag har läst två helt olika artiklar, en där Cecilia Edström skriver om träningshets och kalorifixering. Om att vi matas med snedvridna ideal från media och hur det påverkar oss. Hon tar också upp gymmens och instruktörernas ansvar för vår Läs hela inlägget Två artiklar om träningshets och hälsa